家庭理財

跳至

首頁

尾頁
   1


象牙宮

積分: 239620


1#
發表於 14-2-25 14:45 |只看該作者
本帖最後由 333s 於 14-2-27 16:32 編輯



月入5萬月月清

【經濟日報專訊】中產深受「夾心」之苦,既要供養父母又要供樓生活,直接打擊「造人」計劃,有月入5萬、自謔「中產基層」的家庭主婦,將做第二任母親,無奈成為月光族、更要奶奶補貼家用。

有調查發現,5成適齡人士受經濟條件影響生育決定;學者認同「中產基層」的苦況,除經濟問題外,教育制度混亂亦令他們心生恐懼,打擊生育意願。
捱快餐公仔麵 奶奶補貼家用

正懷第二胎的何女士,自謔是「中產基層」,家庭月入5萬元卻月月清(見表),她不但要捱快餐、公仔麵,有時甚至要奶奶補貼生活費。她28歲生第一胎,因工作繁忙,只能做「無飯」家庭,扣除供養父母及子女等費用,每月只餘下約兩千元,「以前會吃自助餐,現在無娛樂,連與朋友外出吃飯都難。」
雖然經濟壓力未有打擊她生兩名子女的目標,但亦令她方寸大亂:「生完才知道原來奶粉好貴!哥哥(第一胎)搶不到有學券的學位,被迫讀國際學校,其後再轉讀官立學校節省開支!」次子出生在即,她坦言目前只能抱着「見步行步」的心態,望孩子長大成人多孝順父母。
香港大學社會工作及社會行政學系教授葉兆輝認同「中產基層」的苦況,他表示,經濟是令中產不願生育的其中一個原因:「家庭月入4萬至6萬元,其實不算很多,既要供樓,又要供養父母,加上生育小孩開支,所餘無幾!」
學者:教育制度混亂礙生育
但他認為,不願生育的背後,責任感才是主因,面對教育環境的不明朗,令很多中產卻步:「他們本身都是受過教育的人,決心為下一代提供良好環境,但香港的教育制度混亂令他們覺得恐懼。」葉兆輝形容:「愈有心、愈有責任感、愈大恐懼、愈不敢生。」
浸會大學社會學系副教授黃何明雄以「夾心人」形容本港的中產人士:「上有高堂下有子女,收入不少,但開支更大,很辛苦。」她指出,對中產來說,生育是大「Project」,是經過計算及策劃下的精心部署。
工聯會去年12月至今年1月訪問591名港人,當中514名是15至49歲適齡生育人士。結果發現,50%人指經濟收入影響其生育決定,其次是教育和居住問題;超過90%人認為,政府沒有提供足夠的鼓勵生育政策。
工聯會麥美娟建議提高子女免稅額至14萬元、向夫婦提供每年10萬元租住私樓免稅額,並盡快推行15年免費教育,落實男士侍產假。
香港婦女中心協會總幹事建議政府增加託兒名額,並鼓勵企業實行彈性上班時間,讓年輕夫婦既能有穩定事業發展,又有經濟能力生兒育女。


月入近十萬一樣唔夠使

【太陽報專訊】【本報訊】「交稅就靠我哋,福利就永遠無預中產!」任財富管理經理的林太,在新一份預算案公布後不禁有此慨嘆。她與經營電腦軟件公司的丈夫,


每月家庭收入介乎五萬至十萬元之間除自置的跑馬地私人單位月供過萬元外,還需聘用外傭照顧一家起居飲食和接送五歲長子上學,一歲幼女交育嬰院託管,連同供養父母、保險費及各種燈油火蠟開支,

每月支出逼近六萬元。他們坦言,中產家庭承受的經濟壓力非常沉重,批評預算案未能為他們紓困。


轟貪曾叫生仔無支援
新一份財政預算案只微增供養父母免稅額,但是子女免稅額不變,薪俸稅寛減的百分比和上限又維持不變;而差餉寛減卻削減一半,又取消了電費補貼。

林太指單是外傭的年薪和機票等開支已約七萬元,剛好相等於子女免稅額總和。她想為兒子報讀更多興趣班,為升學做足準備,卻苦無餘錢。

她批評當局沒有投放足夠資源,發展託兒或育嬰服務,令在職媽媽百上加斤,「曾蔭權嗰時叫人生三個,但對家長支援少之又少,配套做唔好。我臨盆前兩個月開始排隊,要等個仔八個月大先用到服務。」

林先生則認為政府對中小企支援不足,指預算案提出的中小企融資擔保計劃幫助不大,對聘請人手及添置軟硬設備幫助甚微,建議效法內地或新加坡等,為剛開業中小企提供免稅優惠,或按盈利增長徵收不同比例的利得稅,協助穩定發展。

林太對預算案「減甜」極失望,認為當局除提供更多稅務優惠外,應增設託兒服務名額,幫助中產家庭。



點評

Rainychan2013  供養父母要15000?占總收入的30%?  發表於 14-2-27 11:52
想不開、就別想. 得不到、就不要.  失去了、繼續笑.  擁有了、要珍惜。
快乐不是拥有的多,而是计较的少。  

生悶氣,發脾氣,煩躁,焦慮,失眠.   是指因生气(生闷气、怒气、着急上火生成的火气、思虑生成的郁气)。
理性討論交流者。


公爵府

積分: 28711

虎到金來勳章 牛年勳章 HiPP勳章(1) 2018復活節勳章 環保接龍勳章 wyeth冷知識勳章 BK Milk勳章 DHA勳章 育兒性格勳章 開心吸收勳章


2#
發表於 14-2-25 15:42 |只看該作者
呢個係惹火的題目. 有人覺得搵得多負擔大, 5萬都唔夠洗, 有人覺得要追求生活質素就唔好怨唔夠錢用.

點評

kyria  睇佢個表佢生活質素不高,可以減的只有$2900保險及$800車位。如果要再減就要影響小朋友同父母。作為人父母及子女,我明白主角色會唔想。  發表於 14-2-26 08:26


子爵府

積分: 11869


3#
發表於 14-2-25 15:51 |只看該作者
其實呢家人已好慳同有孝心,佔最大部分係供養父母


大宅

積分: 3425


4#
發表於 14-2-25 15:51 |只看該作者
睇住自已銀包做人, 樣樣嘢都貴


男爵府

積分: 5876


5#
發表於 14-2-25 16:03 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清

唔好開車


公爵府

積分: 26412

認識瑞士牛牛第二回 認識瑞士牛牛第一回


6#
發表於 14-2-25 16:06 |只看該作者
回覆 333s 的帖子

那我们所謂的基層,雖無中產搵甘多,都一樣要供供養父母,要供樓,要供養子女喔甘基層是否更加唔使生

點評

yellowbanana  咁所謂既基層比父母個舊又無咁多遮, 分分鐘係父母倒貼  發表於 14-2-26 10:36
cookie.  我就黎變基層既基層… (等緊財爺預算案.... 唉)  發表於 14-2-26 10:27
kyria  要供樓就唔係基層啦。  發表於 14-2-26 08:30


大宅

積分: 3124


7#
發表於 14-2-25 17:29 |只看該作者
貨幣以每年約 5% 眨值, 今時今日家庭總收入 50K 仲可唔可以稱為中產, 實在好難講..

不論點叫都好, 如果呢個收入仲要供樓 8000 同父母 15000 (其實比例偏高, 但假設冇得減), 俾我就唔會養車, 亦唔會供份 2900 保險...

點評

yellowbanana  佢應該係幾份保險加埋,即兩公婆加埋對仔女都有買,我地全家加埋都差不多  發表於 14-2-26 10:39


大宅

積分: 4133

MommyPanel勳章


8#
發表於 14-2-25 18:26 |只看該作者

引用:貨幣以每年約+5%+眨值,+今時今日家庭總收入

原帖由 codeblue 於 14-02-25 發表
貨幣以每年約 5% 眨值, 今時今日家庭總收入 50K 仲可唔可以稱為中產, 實在好難講..

不論點叫都好, 如果呢 ...
2900保險好貴!

點評

Suissesse  我一個月一個人都比6k喎!  發表於 14-2-26 00:43


侯爵府

積分: 24705

好媽媽勳章


9#
發表於 14-2-25 18:41 |只看該作者

引用:【經濟日報專訊】中產深受「夾心」之苦,既

原帖由 333s 於 14-02-25 發表
【經濟日報專訊】中產深受「夾心」之苦,既要供養父母又要供樓生活,直接打擊「造人」計劃,有月入5萬、自 ...
因為搶不到有學卷既學位,所以被迫讀國際學校、、、
用呢D籍口,事主應該係“腦殘”

點評

sasatt  係,我想搵入國際入唔到,學卷大把,佢搵d咁借口  發表於 14-3-3 10:45
sasatt  係,我想搵入國際入唔到,學卷大把,佢搵d咁借口  發表於 14-3-3 10:44


禁止訪問

積分: 33992

好媽媽勳章 2011精緻種植勳章 環保接龍勳章 BK Milk勳章 hashtag影視迷勳章


10#
發表於 14-2-25 19:10 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


男爵府

積分: 9661


11#
發表於 14-2-25 19:28 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清

保險洗成$2,900咁多?泊車$800咁平?




子爵府

積分: 14001


12#
發表於 14-2-25 19:39 |只看該作者
叫佢父母拿綜援啦,唔拿就笨啦,立稅應該要拿的福利。

點評

kyria  講得好,反正新移民都有得攞,當退稅!  發表於 14-2-26 08:28


大宅

積分: 1910


13#
發表於 14-2-25 20:56 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清

不足為奇


男爵府

積分: 8044


14#
發表於 14-2-25 21:45 |只看該作者

引用:貨幣以每年約+5%+眨值,+今時今日家庭總收入

原帖由 codeblue 於 14-02-25 發表
貨幣以每年約 5% 眨值, 今時今日家庭總收入 50K 仲可唔可以稱為中產, 實在好難講..

不論點叫都好, 如果呢 ...
同意啊,車同保險應該cut啦。

要學識量入為出。


男爵府

積分: 8044


15#
發表於 14-2-25 21:48 |只看該作者

引用:回覆+333s+的帖子那我们所謂的基層,雖無中

原帖由 0030 於 14-02-25 發表
回覆 333s 的帖子

那我们所謂的基層,雖無中產搵甘多,都一樣要供供養父母,要供樓,要供養子女喔:igiveup ...
基層通常指唔使供樓,住公屋或者等緊上樓?

點評

0030  家庭入息符合公屋資格,但都寧願省點供樓,甘種唔算基層呀  發表於 14-2-26 10:13


伯爵府

積分: 16268


16#
發表於 14-2-25 22:51 |只看該作者
列表例子相信萬中無一.

點評

kyria  好多人都係咁嘅情況!你指哪方面?  發表於 14-2-26 08:29


侯爵府

積分: 24165

育兒性格勳章 畀面勳章


17#
發表於 14-2-25 23:05 |只看該作者
ac321 發表於 14-2-25 18:41
因為搶不到有學卷既學位,所以被迫讀國際學校、、、
用呢D籍口,事主應該係“腦殘”
乜"被迫讀國際學校"咁慘呀,而家D國際學校唔係爭賓頭咩?

點評

sasatt  agree  發表於 14-3-3 10:47


大宅

積分: 1910


18#
發表於 14-2-25 23:16 |只看該作者

引用:列表例子相信萬中無一.

原帖由 gorky 於 14-02-25 發表
列表例子相信萬中無一.
其實都常見,揾得多d支出多d


男爵府

積分: 6477


19#
發表於 14-2-25 23:36 |只看該作者

引用:保險洗成$2,900咁多?泊車$800咁平? +

原帖由 國民A 於 14-02-25 發表
保險洗成$2,900咁多?泊車$800咁平?
我都想知泊車點解可以咁平?我每月泊車費都成$4xxx!(屋企加工作既停車場)



點評

Suissesse  可能佢住村屋呢…  發表於 14-2-26 00:43

17/12 5w6d 0.54cm 閃閃 ; 31/1 12w2d 6.11cm 頸皮 1.5mm  Oscar passed; 2/3 16w4d 175g; 19w3d 334g 仔仔; 21w 450g; 25w 856g; 29w 1556g; 32w 2057g; 34w 2400g; 36w 2870g; 37w 3073g; Born on Aug 3 3055g


大宅

積分: 1464


20#
發表於 14-2-26 00:04 |只看該作者
15000蚊供養父母(外家?),但又要奶奶補貼??

首頁

尾頁

跳至
Presslogic Logo
Baby Kingdom Logo