跳至

首頁
1

尾頁
   0


洋房

積分: 56


1#
發表於 07-11-6 23:21 |只看該作者
各位MA MA:

你們好! :lol: 小妹來了SYDNEY一個多月, 在AUST好多野都唔係好識, 想請教下各位MA MA, 我在HK已有DRIVING LICENCE, 唔知在AUST是否認可? 如要申請應該怎樣做? 請指教下?

Thanks a lot!


大宅

積分: 2677


2#
發表於 07-11-9 11:19 |只看該作者
原文章由 CedricMaMa 於 07-11-6 23:21 發表
各位MA MA:

你們好! :lol: 小妹來了SYDNEY一個多月, 在AUST好多野都唔係好識, 想請教下各位MA MA, 我在HK已有DRIVING LICENCE, 唔知在AUST是否認可? 如要申請應該怎樣做? 請指教下?

Thanks a lot! ...


Hi Cedricmama,

Nice to meet u too!

Unfortunately, HK driving licence is not been recognised in Aus. (but u could still drive using the HK driving licence for 3 months).

To apply for the driving license, you will need to book for the written test first,(L plate) then the road test.(P plate)

For the details information, u could check http://www.rta.nsw.gov.au/

cheers.


洋房

積分: 56


3#
發表於 07-11-12 22:14 |只看該作者

回覆 #1 ngmammy 的文章

Hi ngmammy,

Sorry for late reply. Nice to meet you. I'm very glad to receive you kindly advise . 人在他鄉, 很多野都唔識。而且又要時間適應, 不過我打算遲D都參加English course for New Migrant, 我估會好D.

你的小朋友有多大? 我的BB現在9個多月大, 由於每天都忙於煲粥仔、餵奶、磨生果蓉等等..... 有時真是停不了手(因我的BB吃奶也要分幾次才飲完一次分量, 所以要用比較長的時間去照顧他). 每天要都12:00pm幾後才有得閒的時間.

See you next time!

Many Thanks!

首頁
1

尾頁

跳至
Presslogic Logo
Baby Kingdom Logo