論盡家傭

跳至

首頁
1

尾頁
   0


侯爵府

積分: 24641


1#
發表於 19-3-11 10:05 |只看該作者
本帖最後由 qpalzm 於 19-3-11 10:56 編輯

有錯請更正

例:合約1/1/18至31/12/19,visa至1/1/20

1) 1/1/18至31/12/18賺取7日工昨天假,需於1/1/19至31/12/19期間放。

2) 1/1/19至31/12/19賺取7日工昨天假,需於1/1/20至31/12/20期間放。由於合約於31/12/19完結,有3種做法 a)補7日工作天錢換唔放第二年年假 ,b)比佢係下一個約8/1/20至7/1/22期間放,c) 叫佢自己7日工作天no pay(例如23/12/19, 24/12/19, 26/12/19, 27/12/19, 28/12/19, 30/12/19, 31/12/19)-25/12/19勞工假。然後再補返7日工作天錢換唔放第二年年假。由於no pay人工同補錢人工一樣,咁等同係合約尾放左佢。

3) 標準合約7日假(有冇薪視乎合約)於1/1/20至7/1/20放。

所以新合約由8/1/20至7/1/22。新visa由8/1/20至8/1/22止。如選擇上述1), 2) 同3c)約尾一齊放,咁工人放假係由14/12/19至7/1/20。

以上係正常方式,但兒家好多人做續一年visa,即新合约由1/1/20至31/12/21,visa續一年至1/1/21,工人出境再入境visa自動續至1/1/22。3)的假由原本的合約期外(新舊約中間)變為係第二張約期內。如果約滿7日假無人工可以扣7日人工no pay, 有薪就唔扣。


水晶宮

積分: 61763


2#
發表於 19-3-11 10:44 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 10:05
有錯請更正

例:合約1/1/18至31/12/19,visa至1/1/20

你寫到咁複雜, 其實你想問乜?

年假的實際運作, 如不續約, 通常時完2年合約 前扣年假早走(出糧出到合約完); 或是合約完結時以錢代年假。如續約, 就在回鄉時一次过放 。若放假日数多过年假日數, 多出来的當 no paid leave.

至於合約上第 13段.所指果7天, 係可计入 工人個 有薪 annual leave 內, 如工人係跟同一僱主開新約之前回鄉放假。如工人續約後才回鄉 (即是你所説的一年 visa extension), 就不用理會果7日 leave 果個 clause 。你可睇番份合約個原文, 硏究硏究。


侯爵府

積分: 24641


3#
發表於 19-3-11 11:35 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 10:44
你寫到咁複雜, 其實你想問乜?

年假的實際運作, 如不續約, 通常時完2年合約 前扣年假早走(出糧出到合約完) ...
事實真係複雜。

我最希望年假計算要清清楚,合約期內放就要放足,合約放唔到就補錢,有晒收據。原因年假受勞工法例保障,依據法例最安全。相反約滿7日假如非有薪只係合約問題,易搞好多。我覺得合約期內的事同合約期外的事必須分清,不可混為一談。

張標準僱傭合約真係寫得好差,第十三條係話visa延長就唔受約滿之後個7日的時期限,定連假都唔駛放呢,有不清楚地方。如果只你講個時期,又無話幾時要放返。




水晶宮

積分: 61763


4#
發表於 19-3-11 11:50 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 11:35
事實真係複雜。

我最希望年假計算要清清楚,合約期內放就要放足,合約放唔到就補錢,有晒收據。原因年假受 ...

事實上年假的處理不限於你一樓所述的方法, eg. 僱員的年假係可以儲, 不一定第一年的年假要在第二年全部用晒 (香港好多公司都比員工儲假到若干年期或日數)
另一例子係僱主及工人雙方同意係可以在合約中間放年假, 而不是完約才放假。

作為外傭僱主, 處理工人大假要留意幾點:
1) 不預支年假, 未儲夠年假而要放假就 no paid leave
2) 有薪年假是指工人放假是如常出糧, 而不是又放假又 "额外" 计年假日薪 (呢度有唔少僱主對有薪假期混淆)

3) 合約上的第13條基本上可以不理。工人續約, 先回鄉, 後開新約, 只要回郷不少於7日就已經fulfill 到呢個條文; 如開約後才回鄉放假, 根本就不用理會果 "7 days".


侯爵府

積分: 24641


5#
發表於 19-3-11 13:48 |只看該作者
回覆 birdbird 的帖子

明白年假可以係下一年度任何時段放,亦明白有公司准儲假。但有一D公司同機構,包括一些NGO,為免之後的可能訢訟,會要求員工一年度必須連放7日假,以滿足法例要求。

請問Visa延期的話合約一定要連續嗎? 例如第一張約1/1/18至31/12/19,1/1/20至7/1/20回鄉,第二張約8/1/20至7/1/22,合約之間有7日真空,咁申請visa延期至1/1/21會批嗎?


水晶宮

積分: 61763


6#
發表於 19-3-11 14:08 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 13:48
回覆 birdbird 的帖子

明白年假可以係下一年度任何時段放,亦明白有公司准儲假。但有一D公司同機構,包括 ...

本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 14:13 編輯

其實工人新 visa 個expiry date 並不是由工人或僱主定, 而係工人續約申請 visa 時, 需要在入境處張form 上 tick 工人是放完 home leave 才開新約或是開咗新約之後才放home leave. 入境處按不同情況来出 visa

如是放完home leave 才開新約,據以前d舖, 個 visa 應該係比工人在某期限前回港, 回港之日就係新約開展日期, visa 就會係直至兩年之後才到期, 新約与舊約中間可能斷開。

如工人係開新約後才放 home leave, 佢visa 有效 係得一年(日期接着舊約), 並在一年之內可入香港境。一入境就會有新 label 或印章准許工人留港至合約完成。

你上入境處下載份表格硏究下就會明我講咩。你做过續約後就會覺得你現在將件事複雜化。


水晶宮

積分: 61763


7#
發表於 19-3-11 14:14 |只看該作者

回覆樓主:

以上兩個情況是當工人的 passport expiry date 在合約完成日之後的日期, 如果passport 唔夠兩年期, 個 visa validity 會早d 完。


水晶宮

積分: 61763


8#
發表於 19-3-11 14:48 |只看該作者

回覆樓主:

還有, 若然想一張合約積存的年假在合約完結時清算, 不如就合約完時以錢代假, 到工人回鄉時就放 no paid leave.


侯爵府

積分: 24641


9#
發表於 19-3-11 16:18 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 14:08
本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 14:13 編輯

其實工人新 visa 個expiry date 並不是由工人或僱主定, 而 ...

我睇左張表明你講嘅。其實佢張做新visa(新舊合約中間放回鄉假),同延期visa一年(張回鄉假延至新約中放),兩種申請放埋同一張表比你剔。奇怪係張表中文有寫明假期回鄉,但英文就無?


侯爵府

積分: 24641


10#
發表於 19-3-11 16:24 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 14:48
還有, 若然想一張合約積存的年假在合約完結時清算, 不如就合約完時以錢代假, 到工人回鄉時就放 no paid lea ...
計年假薪酬好複雜,要以合約最後一日前12個月的工作天平均計算,仲要頭10日年假不可以工資代替。


水晶宮

積分: 61763


11#
發表於 19-3-11 16:31 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 16:18
我睇左張表明你講嘅。其實佢張做新visa(新舊合約中間放回鄉假),同延期visa一年(張回鄉假延至新約中放), ...

本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 16:31 編輯

張form ID 988A
1(b) contract renewal with the same employer
(i) taking home leave immediately before commencement of a new contract; or 緊接履行新合約前返回原居地度假; 或
(ii) deferring home leave 押後返回原居地度假

中英文字眼算一致。


侯爵府

積分: 24641


12#
發表於 19-3-11 16:36 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 16:31
本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 16:31 編輯

張form ID 988A

988B 僱主個張英文無home字



水晶宮

積分: 61763


13#
發表於 19-3-11 16:37 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 16:24
計年假薪酬好複雜,要以合約最後一日前12個月的工作天平均計算,仲要頭10日年假不可以工資代替。
...

本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 17:01 編輯

你自己有否打工? 你将自己打工放假經驗套入去處理外傭年假就已經ok, 唔洗複雜化成件事。

照道理, 合約24個月, 每月出糧都係出合約價 (你自己额外打償工人就當利是啦), 过去12個月人工计平均數即等如合約上的人工囉。

至於折现, 2年合約的14天年假全部折現係ok。


水晶宮

積分: 61763


14#
發表於 19-3-11 16:40 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 16:36
988B 僱主個張英文無home字

你可寫信去入建議加個 "home" 字。


侯爵府

積分: 24641


15#
發表於 19-3-11 17:01 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 16:37
你自己有否打工? 你将自己打工放假經驗套入去處理外傭年假就已經ok, 唔洗複雜化成件事。

照道理, 合約24 ...

我做埋HR想了解多D啫。

計假唔係應該跟下面咁?

https://www.labour.gov.hk/tc/public/pdf/wcp/ConciseGuide/04.pdf



水晶宮

積分: 61763


16#
發表於 19-3-11 17:07 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 17:01
我做埋HR想了解多D啫。

計假唔係應該跟下面咁?

以錢代假计法
月薪 × 12 months / 365 days x no.of days of annual leave.

就係你及 文件上所說的 指定日期前12個月的平均日薪


水晶宮

積分: 61763


17#
發表於 19-3-11 17:16 |只看該作者

回覆樓主:

本帖最後由 birdbird 於 19-3-11 17:20 編輯

"頭10日年假唔可以 以錢代假", 我理解係完約可完全折现, (冇机会放假, 冇理由不可完全折現)


侯爵府

積分: 24641


18#
發表於 19-3-11 17:18 |只看該作者
本帖最後由 qpalzm 於 19-3-11 17:20 編輯
birdbird 發表於 19-3-11 17:07
以錢代假计法
月薪 × 12 months / 365 days x no.of days of annual leave.

份野話:

年假薪酬
年假薪酬的每日款額相等於僱員在以下「指明日期」前 12 個月內所賺取
的每日平均工資。如僱員的受僱期不足 12 個月,則以該段較短期間計算。

年假日數 -- 「指明日期」
一天 -- 年假當天
連續多於一天 -- 年假首天

注意:在計算每日平均工資時,僱主須剔除(i)未有付給僱員工資或全部工
資的期間,包括休息日、法定假日、年假、病假、產假、侍產假、工傷病
假或在其同意下放取的假期,以及沒有向僱員提供工作的任何正常工作
日;連同(ii)就該期間已支付的款項。(詳情見附錄一)
僱主最遲須於年假後的第一個發薪日支付年假薪酬給僱員。


另:

如僱員受僱滿整個假期年而仍未放取有薪年假,則不論以任何理由終止僱
傭合約,僱主須支付工資給僱員以代替未曾放取的年假,而在計算該等年
假薪酬的每日款額時,應以「終止合約的日期」為「指明日期」。(年假薪
酬的計算方法見上文「年假薪酬」部分)
同:

以工資代替年假的限制
僱員可以選擇接受款項代替部分年假,但祇限於超逾 10 天的年假部分。




水晶宮

積分: 61763


19#
發表於 19-3-11 17:27 |只看該作者
qpalzm 發表於 19-3-11 17:18
份野話:

年假薪酬

對於一個打咗超过5年工, 積存幾十日年假, 又有工傷,有病假, 又有產假未放晒的員工, 要計折現積存的年假, 真係會如你所講 "計年假日薪好複雜"。

但現實是外傭第一張合約才2年期得14天年假, 一般不會在放有薪病假、産假下撹續約, 计年假係非常簡單。

到你真係遇到複雜case, 你最好係直接問勞工處點計假期及人工。


侯爵府

積分: 24641


20#
發表於 19-3-11 18:09 |只看該作者
birdbird 發表於 19-3-11 17:27
對於一個打咗超过5年工, 積存幾十日年假, 又有工傷,有病假, 又有產假未放晒的員工, 要計折現積存的年假, ...

佢原意係計前12個月全薪日子的平均數,理念簡單但實行複雜。

首頁
1

尾頁

跳至
Presslogic Logo
Baby Kingdom Logo