跳至

首頁
1

尾頁
   0


禁止訪問

積分: 3727


1#
發表於 10-4-1 20:27 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


大宅

積分: 4056


2#
發表於 10-4-1 20:28 |只看該作者
六個月巳經比bb食了 ,但一次食半隻左右啦 !


公爵府

積分: 28204


3#
發表於 10-4-6 00:56 |只看該作者
可以食黃嗎?


子爵府

積分: 13105


4#
發表於 10-4-7 11:11 |只看該作者
of course. yy is now 8 months old. She takes one egg yolk per day la.


禁止訪問

積分: 3727


5#
發表於 10-4-8 00:41 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


子爵府

積分: 13105


6#
發表於 10-4-8 09:36 |只看該作者
原帖由 gracelam123 於 10-4-8 00:41 發表
1日1隻黃, 請問會吾會好高膽固崇對bb吾健康 ?


no problem. baby need a lot of 膽固崇. They even need fat!!!! So, upon YY can eat rice, I do not mind to give her some fat to eat. They are babies and they need a lot of fat and energy to grow!!


男爵府

積分: 9460


7#
發表於 10-4-8 11:09 |只看該作者
原帖由 chunyatmama 於 10-4-7 11:11 發表
of course. yy is now 8 months old. She takes one egg yolk per day la.


one egg yolk each day? I thought Health Clinic says only 2-3 times each week? maybe I forgot...?


子爵府

積分: 13105


8#
發表於 10-4-8 11:45 |只看該作者
原帖由 Sugarbabegirl 於 10-4-8 11:09 發表


one egg yolk each day? I thought Health Clinic says only 2-3 times each week? maybe I forgot...?


Hmmm.....I don't know. When CY was a small baby, I also gave him one egg yolk per day. Of course, in between, sometimes I will stop it. On average, I think they will have 5 egg yolk per week.


大宅

積分: 3039


9#
發表於 10-4-8 17:12 |只看該作者
as i remember, 2-3 egg yolks per week is enough for bb. the digestive system is not developed well yet, bb cannot digest all 'things' inside egg yolk...
for the egg white, should give bb after 1 yr old.


別墅

積分: 745


10#
發表於 10-4-8 17:22 |只看該作者
蛋黃6個月已經可以俾bb食, 蛋白要大個啲(好似係一歲), 因為比較容易引起敏感.


禁止訪問

積分: 3727


11#
發表於 10-4-9 22:31 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


大宅

積分: 1521


12#
發表於 10-4-17 19:47 |只看該作者
係呀,健康院d姑娘都係話:"蛋黃6個月先可以俾bb食,蛋白最快都要九個月大,而且每星期唔好多過三個, 一日最多一個."


大宅

積分: 1675

好媽媽勳章 醒目開學勳章


13#
發表於 10-4-22 18:48 |只看該作者
我個仔宜家8個半月都仲未試egg yolk. 係咪一開始試1/4? boiled egg放落粥仔喥?


大宅

積分: 2988

好媽媽勳章 畀面勳章 大廚勳章


14#
發表於 10-4-23 14:08 |只看該作者
原帖由 Siufumama 於 10-4-17 19:47 發表
係呀,健康院d姑娘都係話:"蛋黃6個月先可以俾bb食,蛋白最快都要九個月大,而且每星期唔好多過三個, 一日最多一個."


我都係亞仔6個月時去健康院打針時, 姑娘話可以食蛋黃, 我地就開始比佢食喇~ 姑娘仲比左張紙我地參考可以比咩bb食添


珍珠宮

積分: 32721

好媽媽勳章 醒目開學勳章 畀面勳章 大廚勳章


15#
發表於 10-4-23 18:31 |只看該作者
1歲打果支針姑娘話有蛋白質, 所以叫我係打針之前先比佢試蛋白


首頁
1

尾頁

跳至
Presslogic Logo
Baby Kingdom Logo