家庭理財

跳至

首頁

尾頁
   1


象牙宮

積分: 239662


1#
發表於 14-2-25 14:45 |只看該作者
本帖最後由 333s 於 14-2-27 16:32 編輯



月入5萬月月清

【經濟日報專訊】中產深受「夾心」之苦,既要供養父母又要供樓生活,直接打擊「造人」計劃,有月入5萬、自謔「中產基層」的家庭主婦,將做第二任母親,無奈成為月光族、更要奶奶補貼家用。

有調查發現,5成適齡人士受經濟條件影響生育決定;學者認同「中產基層」的苦況,除經濟問題外,教育制度混亂亦令他們心生恐懼,打擊生育意願。
捱快餐公仔麵 奶奶補貼家用

正懷第二胎的何女士,自謔是「中產基層」,家庭月入5萬元卻月月清(見表),她不但要捱快餐、公仔麵,有時甚至要奶奶補貼生活費。她28歲生第一胎,因工作繁忙,只能做「無飯」家庭,扣除供養父母及子女等費用,每月只餘下約兩千元,「以前會吃自助餐,現在無娛樂,連與朋友外出吃飯都難。」
雖然經濟壓力未有打擊她生兩名子女的目標,但亦令她方寸大亂:「生完才知道原來奶粉好貴!哥哥(第一胎)搶不到有學券的學位,被迫讀國際學校,其後再轉讀官立學校節省開支!」次子出生在即,她坦言目前只能抱着「見步行步」的心態,望孩子長大成人多孝順父母。
香港大學社會工作及社會行政學系教授葉兆輝認同「中產基層」的苦況,他表示,經濟是令中產不願生育的其中一個原因:「家庭月入4萬至6萬元,其實不算很多,既要供樓,又要供養父母,加上生育小孩開支,所餘無幾!」
學者:教育制度混亂礙生育
但他認為,不願生育的背後,責任感才是主因,面對教育環境的不明朗,令很多中產卻步:「他們本身都是受過教育的人,決心為下一代提供良好環境,但香港的教育制度混亂令他們覺得恐懼。」葉兆輝形容:「愈有心、愈有責任感、愈大恐懼、愈不敢生。」
浸會大學社會學系副教授黃何明雄以「夾心人」形容本港的中產人士:「上有高堂下有子女,收入不少,但開支更大,很辛苦。」她指出,對中產來說,生育是大「Project」,是經過計算及策劃下的精心部署。
工聯會去年12月至今年1月訪問591名港人,當中514名是15至49歲適齡生育人士。結果發現,50%人指經濟收入影響其生育決定,其次是教育和居住問題;超過90%人認為,政府沒有提供足夠的鼓勵生育政策。
工聯會麥美娟建議提高子女免稅額至14萬元、向夫婦提供每年10萬元租住私樓免稅額,並盡快推行15年免費教育,落實男士侍產假。
香港婦女中心協會總幹事建議政府增加託兒名額,並鼓勵企業實行彈性上班時間,讓年輕夫婦既能有穩定事業發展,又有經濟能力生兒育女。


月入近十萬一樣唔夠使

【太陽報專訊】【本報訊】「交稅就靠我哋,福利就永遠無預中產!」任財富管理經理的林太,在新一份預算案公布後不禁有此慨嘆。她與經營電腦軟件公司的丈夫,


每月家庭收入介乎五萬至十萬元之間除自置的跑馬地私人單位月供過萬元外,還需聘用外傭照顧一家起居飲食和接送五歲長子上學,一歲幼女交育嬰院託管,連同供養父母、保險費及各種燈油火蠟開支,

每月支出逼近六萬元。他們坦言,中產家庭承受的經濟壓力非常沉重,批評預算案未能為他們紓困。


轟貪曾叫生仔無支援
新一份財政預算案只微增供養父母免稅額,但是子女免稅額不變,薪俸稅寛減的百分比和上限又維持不變;而差餉寛減卻削減一半,又取消了電費補貼。

林太指單是外傭的年薪和機票等開支已約七萬元,剛好相等於子女免稅額總和。她想為兒子報讀更多興趣班,為升學做足準備,卻苦無餘錢。

她批評當局沒有投放足夠資源,發展託兒或育嬰服務,令在職媽媽百上加斤,「曾蔭權嗰時叫人生三個,但對家長支援少之又少,配套做唔好。我臨盆前兩個月開始排隊,要等個仔八個月大先用到服務。」

林先生則認為政府對中小企支援不足,指預算案提出的中小企融資擔保計劃幫助不大,對聘請人手及添置軟硬設備幫助甚微,建議效法內地或新加坡等,為剛開業中小企提供免稅優惠,或按盈利增長徵收不同比例的利得稅,協助穩定發展。

林太對預算案「減甜」極失望,認為當局除提供更多稅務優惠外,應增設託兒服務名額,幫助中產家庭。



點評

Rainychan2013  供養父母要15000?占總收入的30%?  發表於 14-2-27 11:52
想不開、就別想. 得不到、就不要.  失去了、繼續笑.  擁有了、要珍惜。
快乐不是拥有的多,而是计较的少。  

生悶氣,發脾氣,煩躁,焦慮,失眠.   是指因生气(生闷气、怒气、着急上火生成的火气、思虑生成的郁气)。
理性討論交流者。


大宅

積分: 3873


55#
發表於 14-3-3 02:15 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清 vs 月入近十萬一樣唔夠使

搵50000我都唔敢自稱中產啦.
其實個case 好多人都係類似。

差在, (1)我冇請工人, 只有鐘點
(2)停車場要二千幾
(3)大陸仲有供多層樓
(4) BB 未出世, 未知第時教育方面洗費




男爵府

積分: 9435


54#
發表於 14-3-1 17:33 |只看該作者
0030 發表於 14-2-25 16:06
回覆 333s 的帖子

那我们所謂的基層,雖無中產搵甘多,都一樣要供供養父母,要供樓,要供養子女喔:igiveup ...
自力更生, 敬沛!


男爵府

積分: 8044


53#
發表於 14-3-1 11:11 |只看該作者

引用:Quote:原帖由+Timan+於+14-02-28+發表俾$15

原帖由 BBCoffee 於 14-03-01 發表
Agree! 我地2公婆都係比$150004大長老,我屋企2老住私樓,但已退休,退休金不多,已用盡, 所以我完全明白記者個 ...
咁如果你地兩個都係搵5萬,咁開支上都好難分配。



大宅

積分: 2260


52#
發表於 14-3-1 10:56 |只看該作者

引用:Quote:原帖由+Henrymama+於+14-02-28+發表

原帖由 Timan 於 14-02-28 發表
俾$15000父母唔等於佢地父母當年係月光族冇積蓄,等子女養嘅。我認為作為父母唔好寄望子女供養,但作為子女 ...
Agree! 我地2公婆都係比$150004大長老,我屋企2老住私樓,但已退休,退休金不多,已用盡, 所以我完全明白記者個例子係合理! 作為仔女,養父母係應該的!!




禁止訪問

積分: 15530


51#
發表於 14-2-28 23:30 |只看該作者

引用:Quote:原帖由+Henrymama+於+14-02-28+發表

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


大宅

積分: 1910


50#
發表於 14-2-28 23:12 |只看該作者

引用:供養父母+$15000即是話,+佢地父母當年是月

原帖由 Henrymama 於 14-02-28 發表
本帖最後由 Henrymama 於 14-2-28 11:46 編輯

供養父母 $15000
俾$15000父母唔等於佢地父母當年係月光族冇積蓄,等子女養嘅。我認為作為父母唔好寄望子女供養,但作為子女係應份供養父母。俾$15000四大長老其實真係唔多,合理。


男爵府

積分: 8044


49#
發表於 14-2-28 19:31 |只看該作者

引用:回覆+maggielmy+的帖子咁可唔可講下點理財

原帖由 Rainyfung 於 14-02-28 發表
回覆 maggielmy 的帖子

咁可唔可講下點理財可以搵一萬養活一家4口...仲可以俾埋雙方父母呢? ...
一定要一齊住公屋,樣樣樣慳,申請各種政府福利先得。

如果兩公婆都係獨生,要養齊四個真係好難。


男爵府

積分: 8205


48#
發表於 14-2-28 18:33 |只看該作者

引用:回覆+maggielmy+的帖子咁可唔可講下點理財

原帖由 Rainyfung 於 14-02-28 發表
回覆 maggielmy 的帖子

咁可唔可講下點理財可以搵一萬養活一家4口...仲可以俾埋雙方父母呢? ...
其實一d都唔奇, 報紙都有報過好多, 不過壓力係好大,都唔想有人咁慘。


男爵府

積分: 8205


47#
發表於 14-2-28 18:30 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清 vs 月入近十萬一樣唔夠使

可以覺得唔夠洗, 人家喜歡點過生活係自己嘅選擇,但係唔可以講到自己好慘, 要政府幫囉。 呢d叫唔知足, 唔知醜。

點評

333s    發表於 14-3-1 02:04


大宅

積分: 1238


46#
發表於 14-2-28 17:53 |只看該作者
我覺得搵5萬要養雙方父母, 有兩個小朋友, 又要供樓, 個個月岩岩好一d
都唔出奇呀...亦都唔係大駛果d lo...唔通真係要餐餐咸魚no 飯先算慳咩...

不過如果月入10萬家庭都唔夠駛又好似過份左...搵10萬唔夠駛真係要睇你點駛了...

點評

333s  1万.5万.10万 都要學識"量入為出"  發表於 14-3-1 02:09


大宅

積分: 1238


45#
發表於 14-2-28 17:45 |只看該作者
回覆 maggielmy 的帖子

咁可唔可講下點理財可以搵一萬養活一家4口...仲可以俾埋雙方父母呢?


男爵府

積分: 6751


44#
發表於 14-2-28 14:13 |只看該作者
同意無話夠唔夠使, 好似若論家庭收入都在五萬以上. 小朋友又係讀九龍塘幼稚園, 又係補習, 工人, 供樓等等. 但平時使費唔係好豪. 有時上網淘上野, 都唔覺好迫咁喎. 有人話10萬收入都唔夠使就真係要調節下生活. 唔好人有我有心態先得架.


男爵府

積分: 6751


43#
發表於 14-2-28 14:09 |只看該作者
有人提議話中產小朋友可以去下一些慈善機構開的pg, 又或讀官津小學可以慳錢. 講下這些慈善機構開的 pg 或興趣班. 我小朋友好細個時去過幾次, 當玩下. 一班公屋的家長好嘈, 上上下堂又鬧下個仔, 個仔又亂畫野, 個亞媽跟住又鬧, 好似街市. 個老師水準又差, 課堂內容好似塞時間. 同外面收錢的私人 pg 小朋友真係差好遠.

咁講唔係叫人去一定要讀好貴的 pg, 但當你上過一些慈善機構攪的班, 再比較外面. 你係唔會再參加平的興趣班. 最重要係耳濡目染, 邊個想小朋友去外面接觸世界時, 原來有咁多嘈雜聲音影響佢的心智! 所以提議去參加慈善機構開的興趣班的人, 有無真係比較過兩邊水準係相差幾遠!


男爵府

積分: 6231


42#
發表於 14-2-28 13:51 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清 vs 月入近十萬一樣唔夠使

搵多洗多,學識理財,搵一萬都可以養活一家人都大有人在

點評

333s  要學識量入為出  發表於 14-3-1 02:08


男爵府

積分: 8044


41#
發表於 14-2-28 12:50 |只看該作者

引用:如果揾十萬都唔夠駛,+揾一萬嗰d應該餓死哂

原帖由 seenfu 於 14-02-28 發表
如果揾十萬都唔夠駛, 揾一萬嗰d應該餓死哂
使法唔同,搵再多都可以使曬。


禁止訪問

積分: 15530


40#
發表於 14-2-28 11:40 |只看該作者
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽


大宅

積分: 3124


39#
發表於 14-2-28 11:34 |只看該作者
本帖最後由 codeblue 於 14-2-28 11:48 編輯

回覆 Jessica415 的帖子

Sad to say, 自古以來, 作為平民百姓, 不論社會要變成點, 都要先自己好好想辦法面對同適應...

我向來認為「不在其位不謀其政」, 自問冇資格去評論政府做得好與壞,
物價飛升係美國佬一手做成既環球氣候, 小小一個地方政府事實上可以做既非常有限..

我要求好低, 只要公共設施﹑紀律部隊﹑公立醫療﹑道路交通﹑金融市場﹑教肓事務﹑
司法立法等一切繼續正常運作, 就已經算係對納稅人一個基本交代, 至於其他社會問題,
解決到係 bonus, 解決唔到實屬正常...


複式洋房

積分: 476


38#
發表於 14-2-28 09:45 |只看該作者

回覆:codeblue 的帖子

認同你的重要資源規劃,但其實而家唔係講緊要人幚,係因為自己亦要知所納之稅究竟去幚左D乜野人!為社會做左D乜野,放在乜野資源!
中產定義是什麼?每人睇餸食飯當然要,但問題係物價失控上升,好簡單連奶粉也海鮮價,跟本社會沒有處善呢D咁基本既食用問題!搵幾多都一様!




男爵府

積分: 8205


37#
發表於 14-2-28 00:48 |只看該作者

回覆:「中產基層」 月入5萬月月清 vs 月入近十萬一樣唔夠使

如果揾十萬都唔夠駛, 揾一萬嗰d應該餓死哂



點評

333s    發表於 14-3-1 02:07

首頁

尾頁

跳至
Presslogic Logo
Baby Kingdom Logo